Tankar kring livet!

Tiden går så himla fort hela tiden. Jag hinner inte med någonting. Jag gör det jag ska & sen hinner jag inte mer. Det är lite tråkigt men så är det. Jag önskar att jag hade mer tid till alla. Att man kunde räcka till bättre, men det funkar tydligen inte så.
På tal om tid så har jag tänkt väldigt mycket på livet det senaste. Jag blir tårögd när jag tänker på att jag redan är 18 år & att alla år bara har sprungit iväg. Jag har fått uppleva jättemycket i min barndom, både bra & dåliga saker. Det jag är mest besviken över att inte ha fått uppleva i min barndom är att nästan aldrig har fått ha min mamma & pappa på samma ställen. Dem skiljde sig när jag var liten & nu när jag har blivit lite äldre & ser kompisars mammor & pappor tillsammans så blir jag så ledsen. Jag hade också velat åka på husvagnssemester med familjen när jag var liten, eller kunnat gå till pappa när mamma var dum eller tvärt om!
Nu är det som det är & jag kan inte göra något åt det.

På torsdag börjar skolan & det här sommarlovet har gått sjukt fort! Jag kommer fortsätta undra vart alla timmar har flugit i väg länge! Nu har jag en lång hösttermin framför mig. Dock med 5 veckors praktik & lite lov & så. Efter den har jag bara en vårtermin kvar, sen är det bal & student. Efter studenten är jag vuxen på riktigt. Jag får själv ta ansvar för mitt liv & vad som ska hända. Jag har just nu inte en aning om vad jag vill göra efter skolan. Just nu har jag bara jätteångest för att påbörja mitt sista år, för att jag vet att det snart kommer vara slut. Men saker & ting löser sig nog hoppas jag.

Sommarlovet 2009 har vart bland det bästa jag har fått uppleva. Det har vart både för & nackdelar hela tiden. Vissa dagar har vart helt sjukt bra medans andra dagar bara har vart åt helvete. Men det är bara att inse att livet inte alltid kan vara perfekt. Jag kan inte vara perfekt
Livet är som en berg & dalbana! Helt sjukt vad det går upp & ner.

Det ska samtidigt bli skönt att komma tillbaka till skolan igen. Komma in i de gamla rutinerna & känna ansvaret för skolarbete & så vidare igen. Komma igång med träningen som vanligt igen. Det är skönt att slippa planera hela tiden med. Nu vet man vad man har att vänta sig liksom. Jag är glad att jag har det som jag har det med skola & allt. Jag bara tänker på barn i typ Afrika som inte får gå i skolan. Här sitter vi & beklagar oss för att skolan snart börjar & dem får inte ens chansen att gå i något som är så himla bra. Det är helt sjukt egentligen. Jag är tacksam & det kommer jag fortsätta att vara, även om det bara är motgång efter motgång ibland.

Fotbollen började för några veckor sen & nu ikväll har vi våran första B-lags match. Jag blev uttagen & ska vara med. Det är hemma mot Forserums IF. Så jag hoppas att vi vinner den.
Eftersom mamma börjar jobba vid halv 4 så måste jag åka med henne in till stan. Det betyder allstå att jag måste gå nu!

Jag uppdaterar nog några rader ikväll.
Ha det så bra så länge.


Gränna med dig var underbart! <3

/P


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det var underbart älskade vän!<3<3<3

2009-08-25 @ 18:34:50
URL: http://ateenagedreamer.blogg.se/
Postat av: Amaandaa

Det var underbart vännen!<3<3<3

2009-08-25 @ 18:35:42
URL: http://ateenagedreamer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0