Att börja om på nytt!

Det verkar bli en kedja!
Jag var inne på Hannas blogg & läste även på hennes kompis blogg om att flytta eller att bara lämna sitt gamla liv & börja om på nytt.

Att börja om på nytt, vad betyder det?
Man säger hela tiden att man ska börja "sitt nya liv" genom olika saker som man har problem med. Vilket kanske kan vara missbruk av olika slag eller att man behöver gå ner i vikt osv.
För mig betyder att börja om på nytt att ta ett steg ut i det liv man inte vet någonting om. Ta ett kliv ut i det okända & ta dagen som den kommer. Jaaa, man kommer känna sig ensam & helt övergiven i början. Att vissa flyttar eller byter skola blir antingen till något bra eller något dåligt.

När jag slutade 6:an i en liten skola där jag gått med klasskompisarna sedan jag var 6 år skulle jag börja sjuan i en skola med ca 300 elever i en klass där jag inte kände en kotte.
Jag grät så mycket på skolavslutningen i 6:an, mycket på grund av rädsla!
Jag satt i klassrummet vid uppropet i 7:an - ensam. Jag kände ingen. Visste vilka några var från fotbollslaget som jag precis hade börjat i, men annars ingen.
Dem ropade upp mig & jag svarade. Läraren hörde inte. Dem ropade igen. Jag svarade men ingen hörde då heller. En tredje gång ropade dem ut mitt namn & denna gången hörde de mitt ynka ja som flög ur min mun. Jag skämdes något oerhört. Jag var så liten innuti. Jag pratade knappt inget & var ganska blyg. Men under de 3 år som jag gick på furulidskolan så växte något inom mig. Jag bestämmde mig för att jag SKA klara det här & jag gjorde det.
På avslutningsfesten i 9:an så blev jag vald till årets socialaste ( vilket inte blev officiellt då, men som jag fick reda på av festkommitén efteråt ) . Bara detta tyder ju på en otorolig utveckling. Det låter självsäkert & det är det säkert, men jag är faktiskt stolt över mig själv. Över vad jag var & till vad jag blev. Jag blev den jag är idag. Den sociala Pernilla Wedenhag som människor känner mig som.

Nu har jag fått skriva av mig lite.
Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Hanna

DU ÄR UNDERBAR! <3

2009-02-05 @ 22:14:56
URL: http://hannanielsen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Social är ett ord som passar dig. och:

älskvärd, underbar och bara all,ämt bäst! :D

IMON tjejen! :D<3

bussen går kvart över sjù. vill ni komma till mig och "för-hänga" lite? aja.vi hörs imon :D Jag ringer dig. Pussss<3

2009-02-05 @ 23:14:08
URL: http://magnussonsanna.blogg.se/
Postat av: malin

usch ja vet inte varför men jag började gråta när jag läste



älskar dej så förbannat jävla underbart sjukt mycket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-02-08 @ 14:01:00
URL: http://maalintrofasth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0