Tredje världskrig?

Krig är ett ruggigt dåligt sätt att lösa konflikter på!

Jag är inte alls insatt i kriget mellan israelerna & palestinierna nere i Gaza. Men jag vet så mycket som att de krigar iaf & att det har mycket med politik att göra.

Politik handlar om att ha åsikter om olika saker. Man har politik för att människor ska komma överens om saker.
Men varför ha politik i fall man ändå inte kan komma överens?
Människor borde lära sig att kunna diskutera om saker. Vi kan ju det här i Sverige, varför kan man inte det i Israel då?

Det finns så galet mycket frågor som jag bara vill ha reda på.
Just nu känns det som om i fall detta krigande nere i Gaza fortsätter så kommer det leda till något mycket värre. Kanske ett tredje världskrig. Ingen vet någonting just nu känns det som.
Det är bara & hoppas på det bästa.

Leva i nuet kanske, för inget vet. Morgondagen kanske inte kommer bli som idag.
Usch, va brutal jag låter. Men det är ju sant. INGEN kommer någonsin att veta något om framtiden.


Tankar & åsikter jag har. 
Man får ifrågasätta om man tycker det jag skriver är fel.
Vi lever trots allt i ett fritt land med tryckfrihet som en utav grundlagarna.


Kommentarer
Postat av: linda

den 4e feb! :)

2009-01-15 @ 19:58:16
URL: http://lindanord.blogg.se/
Postat av: Lalla

Jag tror världen går under snart,

om det ska fortsätta så här:(

<3

2009-01-15 @ 22:27:48
URL: http://thisismylife-lalla.blogspot.com
Postat av: Marina

Tänk om alla bara kunde sluta kriga någon gång..

2009-01-15 @ 22:39:10
URL: http://violfudge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Märks att du inte är insatt. För då hade du vetat om att gaza var dem som började krigt genom att skjuta över 80 rakter till israel på julafton.

2009-01-16 @ 09:10:21
Postat av: PERNILLA

Nej, jag är verkligen inte insatt & jag är nog glad att jag inte är det heller.

Som jag skrev så är det enda jag vet att det är krig mellan israeler & palestinier.

Men tack för upplysningen! Den kan säkert komma till nytta!

2009-01-16 @ 09:29:21
URL: http://perniiillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0