Sommarlov eller nått


Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Det känns som att det var så längesen jag skrev så att om jag börjar & skriva om allt jag har gjort så kommer jag vara färdig i morrn eller nått!

Därför tänker jag inte skriva alls mycket om vad jag har gjort utan vad jag känner & tycker, alltså blir det ett sådant där deppinlägg, idag igen.

Som alla vet så är det ju sommar därmed sommarlov för min del. Sommarlovet fick en riktig rivstart! Det har vart fest varje helg sen jag slutade skolan. Det är helt sjukt när jag tänker efter. Tre av dem helgerna har det vart alkoholförtäring både fredag & lördag! Usch på mig. Man borde inte få dricka sådär mycket..



Idag är det söndag. En sådan där dålig dag som bara inte borde få finnas. Jag känner mig bara så vilse i mitt liv just nu. Jag känner alldeles för mycket. Så mycket att jag knappt vet vad jag känner & om jag ska sitta & lista ut vad jag känner så blir jag genast dum i huvudet! Så vad fan ska man göra när man sitter & grubblar över hur livet kommer se ut om ett år? Ska man sitta & se happy ut & tro att allt kommer bli bra, eller ska man ha inställningen att allt kommer gå åt helvete när man har tagit studenten?

Igår kväll när jag var på fest hos min sjukt roliga & underbara vän Hanna så insåg jag plötsligt att livet är till för att hjälpa andra. Eller så känner jag med mitt liv iaf. Jag vill självklart - som alla andra må jättebra! Men jag vill nästan ännu mer att andra ska må bra, alltså kanske till och med bättre än mig själv.
En vän var ledsen. Vad gjorde Pillan då? Jo, hon tröstade, hon fattade & hon såg vad som behövdes. Är inte det ett ganska bra tecken på att jag kanska borde bli någon såkallad psykolog? Jag kan ha fel, men något säger mig att det leder mig på rätt väg in i livet.
Jag är en tjej med sjukt höga krav på mig själv. Dessa krav ställer ofta till med stora problem för både mig & omgivningen. Självklart så ska man ha krav på sig själv för att kunna uppnå nya mål här i livet. Men usch ibland går det bara för långt!

Sen är det ju det där med kärlek oxå ja..
Jag vet inte om jag tror på det där ordet längre. Kärlek ska vara något fint, men det är fan inte vad jag ser det som just nu. Att ha sex med någon är inte heller kärlek längre. Jag börjar tro att det är någon jävla fritidsgrej som människor gör när dem inte har något annat att göra. Det är helt sjukt vad allt har förändrats.

Att räkna med att livet ska bli en fest är att räkna med för mycket, det har jag ju lärt mig iaf.
Men hoppas går ju alltid :)



Bara så ni vet så skrevs inlägget i söndags, jag sparade som utkast & publicerade det nu idag. Därför står det om i söndags. Men det stämmer nog ungefär lika bra idag..

Nu ska jag åka hem & lägga mig efter att ha suttit på körskolan större delen av dagen.. Pillan har ju fått uppskrivning & uppkörningstid nu ju :D
I morrn blir livet en fest, pillan ska nämligen spendera sin kväll tillsammans med gullungen Amanda Wall :)

Ha det bra mina vänner!

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0