Resemål - Maldiverna


Jag drömmer, som många andra.

Gud vad jag vill åka till ett annat land nu. Slippa kylan, blåsten & snön. Jag vill känna värme, se sol, solbränna & annan kultur.
Därför har jag valt att skriva ett inlägg om ett land som jag är riktigt inne på att någon gång åka till.
Landet är Maldiverna.

Maldiverna är en östat i norra Indiska oceanen som består av 1192 öar varav 200 är bebodda, tillsammans befolkade av cirka 300 000 invånare. Huvudstaden och huvudön heter Male och har en befolkning på cirka 80 000 invånare.


Jag kikar just nu lite på fritidsresors hemsida Där har jag hittat bilder från Maldiverna, dem ska jag visa först & främst.













Underbara bilder eller hur? :D


Detta var inte allt.
Nu har jag nämligen gått in på ett utav hotellen på ön.
Hotellet jag har valt råkar vara 5 * -igt! 

Hotellets namn är Hotell Kurumba Maldives. Ett mycket exklusivt semesterboende med klassisk stil & som ett av Maldivernas bästa! Utsikten över azurblåa laguner och vidsträckta korallrev är underbar.
På ön finns även många fina trädgårdsområden med stengångar & ett inbjudande poolområde. Det finns pooler som passar för både vuxna & de lite mindra barnen.
Till havet är det minst 10 meter & högs 40, så man har nära & bra att doppa fötterna i Indiska Oceanen!


Rummen är lyxigt inredda men varierar i stil och inredning. För dem som vill vara aktiva på sin semester finns många olika aktiviteter att välja mellan.
Resturanger & barer är det ingen brist på så det är bara att välja första bästa. De serverar måltider i allas smaker.



















Dessa bilder är i från hotellet - Visst ser det lockande ut?
Det tycker i alla fall jag!



Detta var allt jag hade om mitt resemål.
Jag vet en till som är riktigt sugen på att åka någonstans. Hennes namn är Carolina Norén & här är länken till hennes blogg.
Läs om det underbara landet Thailand där.

Tack för mig för denna gången :D


/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0