Psykologi!?


Ja, jag har faktiskt vart en olydig tjej idag & skolkat lite. Men hallå, jag hade en lektion från 08.00 - 09.20! Ingen träning ikväll heller, för B-laget hade match & jag skulle inte vara med heller, så jag skulle fått sitta från 09.20 till 14.30 & väntat på en bussjävel! Aldrig livet säger jag då ;) 

I stället för att jag har vart duktig & vart i skolan idag har jag klippt gräset, funderat, hämtat min lillebror vid bussen & suttit här!

Jaa just det, jag sa ju att jag hade funderat lite & som vanligt så måste jag av någon konstig anledning skriva om mina sjuka funderingar.

Idag har jag funderat kring det där med psykologi. Jag läser en kurs i skolan, psykologi A heter den. Säkert helt sjukt bra kurs, men faktiskt så skrämmer den mig lite. Jag blir rädd för mig själv, för att gå in för mycket i mig själv. Det är så mycket med "är man normal eller är man inte normal" hela tiden. Först tyckte jag inte att det var så farligt, men nu har jag börjat inse mer & mer att det är skrämmande. Men jag känner ändå att jag borde gå klart kursen. Tror det kan vara nyttigt för både mig själv & för att kanske någon gång kunna hjälpa någon annan.

Borde egentligen sluta tänka så mycket. Men jag trodde faktiskt att psykologi var lite min grej, ett tag.. Men jag har börjat tvivla på det nu, faktiskt. Iaf när det gäller mig själv. Det är väldigt skrämmande att gå in så mycket på sig själv som vi gör. Plus att våran lärare vill att vi ska prata om det.

INGEN i hela klassrummet säger ett ord när hon frågar. Antingen är det för att ingen vågar, eller så är det för att alla är så inne i sig själva & vad det är för normalt med dem eller tvärt om. Jag vet inte riktigt. Men jag känner mig någonstans mitt i mellan. Jag är ganska djup/känslig/envis/modig. Men det är inte alltid det som behövs för att vara en stark människa..



Haha, jag måste bara hylla Hanna Nielsen på min blogg idag, vilken ära va!? ;)

Våran msn-koversation innan löd ungefär följande (med undantag för bristande fakta);

PERNILLA: Det är komplicerat det där! Bra killar växer ju inte på träd precis ;)
HANNA: Hahahah, dom gör ju inte det... Därför ligger man med det som är dåligt tills man hittar ett väldigt fint träd ;)
PERNILLA: Haha, så är det ju ;) Man kan ju inte hitta det perfekta direkt ;)
HANNA: Hahaha, precis ;) Man måste ju provaköra innan man köper ;)

Det var bara värt att nämnas, för jag kan nog inget annat än hålla med om att det stämmer ;)
Jag säger bara; Perny & Häänie ;)


Nu ska jag ut & gå, sen blir det IDOL 2009 för hela slanten! :)

/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0